Monday, October 28, 2013

al kisah nya lah.....

Alahai cik kiah mai lagi untuk bebelannya ....
cerita minggu ni biasa la den sendirian la almaklum la...dah name bujang kan hahahahha.sabtu baru ni,den poie lagi untuk mbuang bintik2 yg den dah lame bela dikulit muke ni...umakkk aiii kali ni cukup sakit pulak..tak tertahan rasa pedih yg den rasa mnikam kalbu ati pedal semuanya.sebab 20bijik sekali buang tu dio rasa kan ko cik kiah lalalalalala.biasa pi sorang ni so kene2 buat la tahu la jalan pon nasib aku tak sesat.ye la kawannya ada.tp malas nak kaco2 bila masing2 ada plan kan kan.too me ada time br penting la kot..it's ok cik kiah sorang pon hariku pon bhasil jugak lah...

Wahhh jgn di tanye "pedih x" jawapannya...phm2 sendiri la..muke pon sedey jer sbb tambah plak den xsihat.
Balik dari sini den tak tahu mane nak mronda2 lagi...den pon terpikir jugak nk tgk wayang..tp asyik wayang naik lemau jugak.tpikir nak pi umah kwn...tp bila direnungkan cm malas plak al maklum la asyik den igt kwn2 letih jugak..so den ambik keputusan abaikan niat yg ada dihati tu.maka dengan tu perkara yg duk maik di dalam pale hotak den ni...."makan" yeahhhh apa lagi tekan pedel minyak...ikut tayar golek la.
ice krim n coklat dh mikir dah tu..hahahha...senang ati plak dapat mkn.cerita malam tu plak cm biasa aku turun kedai..tgk apa yg tak bkenan dimata dgn keadaan aku yg kurang kurang kurang sihat...mbolehkan ksabaran aku hilang...("lu org belum tgk wa kasi marah sama lu kan").di sebabkan nak jaga hati semua org..aku yg jns appy2 gelak2 ni tuhan mguji tahan kesabaran aku..ending nye...cik juairna bt samat angin baran dia udah mai sudah sekian lame dia mnahan kerenah2 kalian semua.plzzz la wa baik sama lu orang..lu orang cube memahami...sikit sudahhh.lagak gaya cik kiah sedang marah sudah kuar sikap2 dolu2 kala...wahhh kasi sembang cm wa sembang dengan org kakipukul...plak.itu la juairna bt samat bila kalian cube mainkan kesabaran dan kpercayaan sbelum ni.dgn ayt yg sempoi ttb kuar dr mulut yg tiada lampu merah tuk stop "lu nk bhnti lu nye pasal bhai la...dr lu myusahkan wa pikir bende2 remah ni..bnyk bende wa mau pikir.."emmm I dun care la..dah rasa satu tanggungjwb yg besar plak nk pikir korng..baik aku pikir mk ayh aku.dengan keadaan aku demam sakit sana sakit sini tu mlm mmg rezeku ko la kene tabur my mulut yg tiada insurans.akhir kate wa say sory jugak...xde jht bbenor kan kan.dengan keadaan yg xsihat +stress + penat + serabut + kesimpulan nye
Aku seperti....ikan duk ats darat..jer nywa2 ikan org kate hahha.lemau + lemah 
sudahnye cik kiah lansung down ler...batuk sakit pale tak pyh la nk cakap...sampai kata2 smalaman tak boleh tido sebab tlampau sakit...bab kata den la nangis kuar darah skali pon belum tentu reda hilang ni..jalan yg aku ambik tanpa pikir panjang... ubat sume aku basahkan didahi aku,tu dio sok pg bau minyak...jer la.sok kan klinik tempat terakhir yg aku pilih skali 2 ari dpt mc.ati aku mula lah resah sebab aku pikit keje di upis plak.doc ckp " tekanan darah u rendah something wrong ni" cik kiah biase la bg alasan kurang minum air..betol atau tidak jawapan..aku x pasti hahaha.tu la cara hidup sendirian pe saje lu kene tanggung sendiri.
Sedey bila tringat mak aku ttb dtg tgk aku kat sini...tringat dia gtw czn aku " sian tgk lina keje sampai kurus...keding sakit jer..asal x sihat jer".klu boleh aku x nk mk ayh tahu khidupan aku kt sini yg agk ssh nk mcari sesuap nasi.

ksimpulan 
bila kite sakit itu bmakne tuhan ampun kn dosa2 kecil...kite.dan kite jgn lupe tuhan xakn mguji kite luar dr kemampunan kite.






0 comments: